ГОТУЄМОСЯ ДО ЗНО


Методичні рекомендації учням із проблем тестування  
 Для того щоб ви могли впевнено впоратися з тестом у напруженій екзаменаційній обстановці, почніть готуватись до тестування заздалегідь. А як краще впоратися з цим завданням, вам підкаже даний матеріал. 

ПРАЦЮЄМО НАД ПРОЕКТОМ



Наприкінці навчального року вже стало традиційним проведення ліцейського фестивалю «Комп’ютерних презентацій року».  Чому саме презентації? Майже кожний відкритий захід в ліцеї проходить в супроводі мультимедійних засобів. Це і відкриті уроки, виховні години, конкурси, фестивалі, семінари, педагогічні ради  і просто звичайні уроки. Разом з вчителями, вихователями роблять ці презентаційні матеріали і ліцеїсти, які у напруженому графіку тренувань, змагань, навчання знаходять час для реалізації власних творчих здібностей. І результат їх діяльності з кожним роком стає більш вагомим.



Портфоліо вчителя


У перекладі з італійського "портфоліо" означає "тека з документами". Але що таке портфоліо насправді? Є безліч визначень, одним з яких є:

Портфоліо вчителя - це спосіб фіксації, накопичення матеріалів, що демонструють рівень професіоналізму вчителя і вміння вирішувати завдання своєї професійної діяльності. Портфоліо вчителя показує рівень підготовленості педагога і рівень активності у навчальних та позанавчальних видах діяльності.

Електронне портфоліо педагога - це веб-базований ресурс, сайт вчителя, який відображає індивідуальність та професійні досягнення власника.


Мазуркевич Тетяна Василівна

Вчитель-методист української мови та літератури
Мазуркевич Тетяна Василівна
Педагогічний стаж – 18 років. У ліцеї працює з 1999 року. Нагороджена Грамотою Головного управління освіти і науки  2011 року.
Тема для дослідження викладача «Організація проблемно-пошукової діяльності учнів при формування в них комунікативних умінь і навичок на уроках української мови та літератури». 
Тетяна Василівна проектує на різних етапах уроку такі методи й організаційні форми на матеріалі спостережень та дослідницької і художньої діяльності, як: усний журнал; хвилинка ерудита; уявне засідання гуртка українознавців; огляд-конкурс творчих робіт; віртуальна подорож до музею, святинь рідної землі; інтерв’ю з письменником, художником, актором. Для цього використовує можливості інформаційних та комп’ютерних технологій, фонотеку та відеотеку відповідного спрямування.

Усова Алла Анатоліївна



Учитель математики Усова Алла Анатоліївна спеціаліст вищої категорії, голова методичної комісії кафедри природничо-математичних дисциплін.
Виявила себе фахівцем справи, вміє володіти колективом ліцеїстів. Саме це сприяє чіткості у побудові і проведенні уроків.
Часто вчитель виступає у ролі організатора навчальної праці Її уроки побудовані на ідеях гуманізму. Вчитель формує позитивне ставлення ліцеїстів до математики. На уроках майже немає незацікавлених учнів.
Усі її уроки мають практичну спрямованість. Учитель постійно акцентує увагу ліцеїстів на головних питаннях, уміло формує їхні знання, вчить застосовувати їх на практиці. У процесі роботи на кожному етапі виділяється та відбирається головне, аналізуються та встановлюються внутрішні зв’язки. Саме це сприяє вихованню працелюбства, відпрацюванню необхідних вмінь та навичок. Повага до математичних дисциплін досягається тим, що викладач контролює точність та своєчасність виконання ліцеїстами кожної пропозиції.
Значну увагу в роботі приділяє диференціації навчання, яка повинна забезпечити різний рівень підготовки ліцеїстів з урахуванням їхніх
ПОРТФОЛІО ВЧИТЕЛЯ

Корнійчук Олена Сергіївна

Вчитель світової літератури та Київщинознавства
Корнійчук Олена Сергіївна, голова методичної комісії  гуманітарних дисциплін
Педагогічний стаж - 15 років. У ліцеї працює з 2007 року. Нагороджена Грамотою Головного управління освіти і науки  2011 року.
На уроках Київщинознавства Корнійчук О.С. ставить мету: формування національної свідомості, збереження духовної єдності поколінь, вивчення, збереження матеріальної духовної культури, прилучення ліцеїстів до надбань національної і світової історико-культурної спадщини. Тому уроки-екскурсії до музею «Куточок рідного краю» невипадкові. Музей становить невід’ємну частину загальнолюдських цінностей, відображає ідеали поколінь, розповідає про різні періоди історії України, видатних діячів держави, науки, освіти і культури.
Екскурсії – це специфічна форма освітньої діяльності, змістом якої є комплексне сприйняття об’єктів, представлених на екскурсійному маршруті, з метою здобуття знань та вражень. Екскурсійна робота є творчою, такою, що вимагає глибоких загальних і спеціальних знань.
 Для творчого дослідження обрала тему «Використання інформаційно-комунікаційних технологій на уроках світової літератури». Як результат методичної роботи і творчого пошуку є створенні методичні збірники «Стежками митця рідного краю», «Дороги Гоголя», навчальні фільми «Ніч перед Різдвом», «Митці краю».


Девіз вчителя:

«Використання інформаційно-комунікативних засобів на уроці – необхідність сучасного навчання»

 

Черненко Олена Володимирівна

Вчитель української мови і літератури
Черненко Олена Володимирівна
Педагогічний стаж - 11   років. У ліцеї працює з 2003 року. Нагороджена Грамотою Головного управління освіти і науки  2010 року.
Для творчого дослідження обрала тему « Розвиток творчих здібностей та пізнавальних інтересів на уроках української мови та літератури». Вона, на думку викладача, є актуальною, оскільки одним із найважливіших завдань, що стоять перед сучасною школою, є виховання творчої особистості з вільним від стереотипів мисленням, здатної сприймати дійсність під різними кутами зору.
Для успішного розв'язання таких завдань використовує нетрадиційні форми організації навчально-виховної діяльності учнів, бо переконана : незвичне, нове збуджує прагнення до пізнання, активізує розумову діяльність, викликає захоплення.
Практикує різні форми нетрадиційних уроків: урок-мандрівка, урок-зустріч з поезією, урок-діалог, урок-автограф, урок-КВК, урок-брейн-ринг та інші. На таких уроках учень є центральною фігурою: як дослідник, як оповідач, як ініціатор дискусії, як активний учасник групи, як консультант.
Своїм завданням як учитель вважає не тільки визначення теми, обсягу навчального матеріалу і форм його опрацювання, а й чітку мотивацію навчально-виховного процесу на уроці, забезпечення демократичного стилю спілкування, атмосфери творчого пошуку, успіху кожної дитини.

Мельник Олена Анатоліївна

Вчитель української мови та літератури
Мельник Олена Анатоліївна
Педагогічний стаж - 8 років. У ліцеї працює з 2002 року. Нагороджена Грамотою Головного управління освіти і науки  2009 року.
«В.О.Сухомлинський наголошував, що в руках педагога слово – такий же могутній засіб впливу, як музичний інструмент в руках музиканта, як фарби в руках художника... Як без скрипки немає музики, без фарби і пензлика - живопису, так без живого, трепетного слова немає школи, педагога. Слово – це ніби місток, через який наука переходить у мистецтво. Тому дуже важливо, щоб слово звучало схвильовано, переконливо.
У процесі формування світогляду молодого покоління, розвитку творчого потенціалу важлива роль відводиться саме вчителю-словеснику. Бо він володіє наймогутнішим засобом впливу на емоційну, інтелектуальну та духовну сферу людську – живим словом.
Олена Анатоліївна вважає: щоб навчити учнів вільно і красиво спілкуватися рідною мовою, недостатньо лише письмових вправ. Вона намагається включати на кожному уроці української мови такі форми, які передбачають живе спілкування учителя з учнями – діалоги, монологи, стислі та розгорнуті відповіді на питання, складання творів-мініатюр.

Жихарєва Тетяна Василівна

Жихарєва Тетяна Василівна вчитель - математики та інформатики, спеціаліст вищої категорії. Вчительдобре володіє науковою інформацією, знає ефективні методи навчання, вміє ними користуватися,по-різному комбінує методи залежно від теми, віку дітей, їхньої підготовки і розвитку. Основною метою своєї роботи вважає формування всебічно розвиненої, творчої та ініціативної особистості.
В роботі велику увагу приділяє методиці залучення учнів до активної розумової діяльності, підвищенню пізнавального інтересу ліцеїстів до предмета. Уроки Тетяни Василівни побудовані творчо. Вчитель на уроках використовує такі методи і форми роботи, які підвищують ефективність уроку, допомагають активізувати розумову діяльність  кожного ліцеїста, спрямовану на міцне запам’ятовування матеріалу з наступним застосуванням його при розв’язуванні задач.
Педагог передає власні знання ліцеїстам та пробуджує інтерес  до предмету, швидко орієнтується у найнесподіваніших ситуаціях, є гарним організатором, терплячим і вимогливим старшим товаришем, людиною закоханою у свою справу.

Скоропадська Світлана Олексіївна

Скоропадська Світлана Олексіївна - вчитель хімії та валеології, спеціаліст вищої категорії. Добре володіє методикою викладання предмета, реалізує принципи гуманізації, індивідуалізації та диференціації навчального процесу.
Вчитель не тільки дає знання, але і формує у учнів правильний світогляд, бережливе відношення до навколишнього середовища. Свою роботу Скоропадська С.О. спрямовує на формування вмінь ліцеїстів творчо і практично застосовувати знання.
Використовуючи традиційні та нетрадиційні методи та форми роботи вчитель розвиває в учнів вміння працювати творчо в команді, підтримувати постійний інтерес до предмету.
При проведенні уроків вчитель використовує перегляд наукових відеофільмів з подальшим їх обговоренням. Це розширює їх інформаційний простір. Скоропадська С.О. відзначається високою загальною культурою, працьовита, користується повагою колег.

Пушка Софія Іванівна

Пушка Софія Іванівна - вчитель фізики, спеціаліст вищої категорії,  працює в Київському обласному ліцеї-інтернаті фізичної культури і спорту з 1997 року. До 2009-2010 н.р. очолювала методичну комісію кафедри фізико-математичних дисциплін.
Софія Іванівна — спеціаліст вищої категорії, Відмінник освіти України, висококваліфікований вчитель, має добру наукову та методичну підготовку. Вміє створити в класі той особливий психологічний мікроклімат, коли ліцеїстам хочеться вчитися.
Усі її уроки мають практичну спрямованість. Учитель постійно акцентує увагу ліцеїстів на головних поняттях, уміло формує їхні знання, вчить застосовувати їх на практиці. Значну увагу в роботі приділяє диференціації навчання, яка повинна забезпечити різний рівень підготовки ліцеїстів з урахуванням їхніх інтересів.
Софія Іванівна—педагог з великим досвідом роботи і великими професійними навичками. До вивчення навчальних тем підходить по-новому, з творчістю, не забуваючи, що відоме вчителям і повторюване ними з року в рік десятки разів, учень відкриває для себе вперше.
Софія Іванівна вдумливий, творчо працюючий педагог. Повною мірою користується здобутками методичної науки, використовує науково—дослідницькі методи

Волик Галина Павлівна

Волик Галина Павлівна - вчитель біології, спеціаліст вищої категорії, очолювала комісію кафедри природничих дисциплін до 2009-20010 н.р. Фахівець своєї справи, має добру науково-методичну підготовку, вміє володіти учнівським колективом. Постійно дбає про використання на уроках міжпредметних зв'язків, формування засад здорового способу життя з використанням сучасних форм і методів викладання предмета.
Диференційований підхід до вивчення біології здійснює через використання на уроках опорних схем, таблиць, карток та завдань за трьома рівнями складності. Такий підхід сприяє озброєнню знаннями, уміннями, навичками усіх ліцеїстів, розкриває індивідуальну особливість кожного зокрема.
Галина Павлівна обрала для себе свій шлях формування особистості ліцеїста і виділила для себе пріоритетну проблему: "Підвищення ефективності та якості уроку через проблемно – пошуковий метод, з використанням нових інформаційних технологій".
Вона створює дух пошуку і відкриття Велику увагу викладач приділяє методиці використання комп’ютерних програм на уроках, а також навчає ліцеїстів створювати презентації своїх проектів.
 Ефективність уроків біології досягається тим, що виділяються головні теоретичні поняття, підбирається оптимальна кількість фактів для їх конкретизації.

Сулковська Галина Михайлівна

Вчитель музичного мистецтва
Сулковська Галина Михайлівна
Педагогічний стаж – 14 років
Проблема для творчого дослідження «Музично - естетичне виховання ліцеїстів як складова духовності»
«Мої вихованці є активними учасниками ліцейського гуртка «Сузір’я », де знайомляться з фольклорними та сучасними надбаннями українського народу. Стали традиційними відвідування разом з ліцеїстами театрів, музеїв,виставок, зустрічі з популярними спортсменами, носіями певних досягнень різних напрямів культури України на сучасному етапі». – розповідає Галина Михайлівна.

Грицай Анатолій Терентійович

Вчитель курсу Захист Вітчизни
Грицай Анатолій Терентійович
Педагогічний стаж -  понад 40 років
«Захист Вітчизни – складова частина державної системи підготовки молоді до служби у Збройних Силах України» - вважає Анатолій Терентійович

Ільїна Лариса Михайлівна

Вчитель фізичної культури та спорту, веде факультатив «Історія спорту»
Ільїна Лариса Михайлівна
Педагогічний стаж – 15 років
Працює над темою «Компетентний підхід при викладанні факультативу з історії спорту».
Реформування освіти в Україні спрямоване на забезпечення переходу до гуманістичну-інноваційної моделі, яка сприятиме відчутному зростанню інтелектуального, культурного, духовно-морального потенціалу суспільства. Розбудити інтерес до пізнання світу, розвивати природні здібності учнів, не заважаючи його саморозвитку; формувати культурологічну компетентність кожної дитини – здатність її глибоко розуміти культуру та мистецтво, бути їх активним носієм і творцем; підготувати гідне майбутнє країни – моє завдання як учителя. 

Ковальчук Людмила Михайлівна

Вчитель історії та правознавства
Ковальчук Людмила Михайлівна
Педагогічний стаж -   18  років. У ліцеї працює з 1999 року. Нагороджена Грамотою Головного управління освіти і науки  2000 року.
«Економічні та політичні процеси та зміни в житті України  зумовлюють переоцінку шкали цінностей та пріоритетів у свідомості молоді. Державі потрібні соціально зрілі, працелюбні, творчі особистості»,- вважає Людмила Михайлівна. Тому головними цілями навчання історії для неї є:
· формування історичних знань, розвиток історичного мислення  учнів;
· виховання в учнів особистісних рис громадянина України, загальнолюдських духовних цінностей;
· підготовка до свідомої активної участі в суспільному житті;
· розвиток творчого мислення, формування власного погляду на критичного ставлення до інформації.
Ці цілі вчитель реалізує як на уроках історії та правознавства, так і в позакласний час.

Смоляр Ірина Василівна



Смоляр Ірина Василівна --- вчитель історії та правознавства  1 категорії
Девіз вчителя  «Майстерність вчителя полягає в тому ,щоб розбудити любов до творчого мислення та здобуття знань».(Енштейн)
Тема «Формування громадянських компетенцій на уроках історії».
Результатом є навчально-виховні заходи та уроки на яких учні мають навчитися працювати в групах ,вислуховувати один одного ,поважати водночас право іншого на його точку зору, презентувати й узагальнювати набутий досвід.