Девіз
вчителя «Майстерність вчителя полягає в
тому ,щоб розбудити любов до
творчого мислення та здобуття знань».(Енштейн)
Тема «Формування
громадянських компетенцій на уроках історії».
Результатом є
навчально-виховні заходи та уроки на яких учні мають навчитися працювати в
групах ,вислуховувати один
одного ,поважати водночас
право іншого на його точку зору, презентувати й узагальнювати набутий досвід.
Від громадянської
позиції кожного з нас залежить сьогоднішнє і завтрашнє України(М.Грушевський). Виховання
громадянина і патріота --- головна складова громадянського виховання . Сучасна
епоха --- це зміни, інновації ,інтелект, глобалізація. Вона диктує свої умови
життя ,пропагує свої цінності ,висуває нові вимоги до людини. Щоб іти в ногу з
часом вчитель не може залишатися на старих позиціях і зупинятись на досягнутому.
Майбутнє України
залежить передусім від особистих якостей нового покоління її громадян. Оскільки
життя нинішнього суспільства є складним і багатогранним ,учень,щоб стати
успішною людиною, має набути компетентності у різних у сферах: політичній, економічній , духовній,
соціальній тощо.
Під час навчання
на уроках історії і правознавства в учня має бути сформований певний рівень
готовності до дорослого життя ,що може забезпечити молодій людині здатність
орієнтуватися у сучасному суспільстві ,швидко реагувати на запити часу ,ефективно
та успішно самореалізуватися. Особливістю формування громадянських умінь є
здатність учня свідомо застосовувати набуті знання ,вміння та навички для
вирішення проблем власного життя, життя ,громади, держави і суспільства ,орієнтуючись
на цінності громадянського суспільства.
Отже, результатом
навчання учнів має стати сформованість громадянської компетентності ,тобто
здатність учнів сприймати соціальні виклики й потреби і відповідати на них,
якнайефективніше соціалізуватися в суспільстві, стати свідомим громадянином.