Звіт МК за 2014/2015 н.р.

ТИ НЕ ОДИН
Пропонуємо творчий звіт голів МК природничо-математичних дисциплін та гуманітарних дисциплін Усової Алли Анатоліївни та Корнійчук Олени Сергіївни.
АЛЛА АНАТОЛІЇВНА Доброго дня. Красиві (пауза). Красиві пані та красиві панове. Сьогодні ми спробуємо підвести підсумки трирічної роботи над методичною проблемою.
Як ви вважаєте?  Три роки  - це багато чи мало?  Якщо порівнювати зі звичайною школою – мало, а з тією роботою, яку ми виконуємо, здається багато. Працюючи головами МК весь час дивуєшся, як встигає зробити кожен наш вчитель все те, що від нього вимагають.
ОЛЕНА СЕРГІЇВНА  А вимагають всі: діти, адміністрація, методисти, департамент. Навіть перерахувати тих, хто спрямовує і контролює роботу педагога неможливо. Тому наше завдання , як голів МК,  в допомагати  вчителям, адже разом важку справу робити легше. Так за багато років вдалося створити цілу систему методичної роботи. І починається вона, про це я хочу сказати з гордістю, з взаємодопомоги, взаємоповаги у нашому невеличкому, але дружньому, морально-стійкому колективу.
Ось і сьогодні ми підтримаємо одне одного, полегшуючи працю одне одного та беремо на себе частинку хвилювання. Звіт ми проведемо в незвичній формі. На деякий час ми поміняємося ролями і будемо презентувати та оцінювати, інколи критикувати, інколи хвалити роботу комісії сусідки-колежанки.
АЛЛА АНАТОЛІЇВНА Завжди оцінити свою роботу непросто. Робиш самоаналіз підключається  критика.  Здається що недоліків, помилок, зауважень було  багато. Але хотілося б почути думку зі сторони. Думка колег важлива, слушна, повчальна. Я погоджуюся. Тому давайте поміняємося ролями. Я спробую оцінити   роботу Вашої методичної комісії, а Вам нічого не залишається, як оцінити роботу нашої методичної комісії. Тож почнемо…
ОЛЕНА СЕРГІЇВНА Ми не суперники і не конкуренти, ми варимося в одному котлі, проте цікаво як нашу роботу оцінюють і бачать інші зі сторони. Проаналізувати чуже важко,  бо я вчитель гуманітарних дисциплін, та математика, біологія, хімія мені близькі адже в школі я їх полюбляла.
АЛЛА АНАТОЛІЇВНА Якби Вам потрібно було б зробити вибір : важко чи легко, цікаво чи нецікаво? Щоб Ви вибрали,  Олена Сергіївна?
ОЛЕНА СЕРГІЇВНА Однозначно. Якщо цікаво, то всі труднощі можна подолати легко!
АЛЛА АНАТОЛІЇВНА Я такої ж думки. Якщо цікаво,  то  тоді знаходиться зміст роботи, якщо нецікаво, то тоді всі сили прикладені будуть витраченими марно. Тож  ми сподіваємося, що вам буде цікаво.
ОЛЕНА СЕРГІЇВНА Ну, судячи із аналізу якісного складу вашої МК Вам є чим пишатися!
Ви, не думайте, що  вчителі точних наук є сухими і науковими їм притаманні також творчість, креативність, емоційність, новаторство. Саме так представляли свою роботу у творчому звіті Усова А.А., Жихарєва Т.В., які отримали педагогічне звання – старший вчитель. У складі комісії природничо-математичних дисциплін - відмінник освіти з багаторічним стажем роботи Софія Іванівна Пушка,   та один молодий спеціаліст Ірина Іванівна Котелянець, якого ми підтримуємо разом, Волик Галина Павлівна в цьому навчальному році підтвердила вищу категорію, сподіваємось, що в  департаменті  задовільнять наше клопотання.
АЛЛА АНАТОЛІЇВНА   Але і Ви не відстаєте? У складі Вашої МК вчитель-методист Тетяна Василівна Мазуркевич, молодий старший вчитель Олена Анатоліївна Мельник, вчителі І категорії Олена Петрівна Фіялко, Олена Степанівна Курманчук, Ірина Василівна Смоляр та і Ви, Олена Сергіївна, не відстаєте.
ОЛЕНА СЕРГІЇВНА   Алла Анатоліївна Усова очолює комісію 7 років, кажучи чесно успішно, раз не переобирають, гідно організовує роботу МК природничо-математичних дисциплін і є двигуном дієвих ідей та науково-технічного прогресу ліцею. Справжній Фасилітатор.
АЛЛА АНАТОЛІЇВНА Олена Сергіївна вже 5 років очолює комісію гуманітарних дисциплін в її руках все горить. Будь-яка ідея втілюється водночас. Вона полюбляє масштабність всіх виховних справ.
 І всіх нас підштовхує її  непереборне прагнення до нових знань. Вона переконана, що  можливість отримувати корисну інформацію завжди викликає інтерес, а вміння піднести цю інформацію цікаво і грамотно, продемонструвавши хороші професійні  навички, подвійно підігріває інтерес до діяльності.
ОЛЕНА СЕРГІЇВНА  Ви маєте на увазі  3 роки невтомної роботи  над методичною проблемою «Інноваційні педагогічні технології», яку як підсумок  висвітлювали   у звітах креативної форми.
2012-2013 р. інтерактивний звіт в режимі онлайн.
2013-2014 р. – вебквест
2014-2015 р. – ти не один
Розпочнемо з притчі.  Про важливість взаємозв’язку і нашої співпраці пропонуємо скрайбінг-презентацію, яка розвиває асоціативне мислення, творчі здібності і має виховне значення.

АЛЛА АНАТОЛІЇВНА  Одного літнього дня людина розглядала піщинку і побачила, що піщинка є дуже  міцною. А коли їх є багато-багато, то можна щось зробити. Людина подумала і вирішила побудувати будинок. І як тільки взялася за справу, то виявилося, що все не так просто. Річ в тому, що сонце висушує пісок, а вітер здмухує всі починання. І мрія про будинок  стала нереальною.  У чому ж річ?
ОЛЕНА СЕРГІЇВНА А справа в тому, маленькі піщинки не зв’язані між собою. Що ж робити?  Еврика! Якщо в пісок добавити цемент, то тоді можна побудувати великий красивий будинок, якому не страшні ні жара, ні вітер, бо він міцний.
  Ті взагалі-то права не в будинку, а в тому що кожна окрема людина подібна піщинці,  якщо люди не зв’язані між собою, ганяють світом за вітром, зайняті своїми справами, думками, бажаннями. Та якщо ми зупинимося на хвилину, зацікавимося один одним, може вийти щось корисне і цікаве.
 АЛЛА АНАТОЛІЇВНА Шановні колеги! У нашій роботі співпраця. І якщо ми будемо тісно пов’язані у своїй роботі, то обов’язково буде позитивний результат.
ОЛЕНА СЕРГІЇВНА   Продовжимо.  Як же цього можна   добитися?
АЛЛА АНАТОЛІЇВНА    Робити не так як інші!!
ОЛЕНА СЕРГІЇВНА Це ж як?
АЛЛА АНАТОЛІЇВНА    Для того, щоб Вас помітили можна перефарбуватися в зелений колір. Але здивувати сьогодні бодай чимось надзвичайно складно.
 І навіть, якщо Вам це вдалося зробити, то через деякий час Вас скопіюють. І  якщо це станеться. То – це тріумф.
ОЛЕНА СЕРГІЇВНА   Пріоритетними напрямами нашої роботи за три роки є використання інноваційних педагогічних технологій. Як результат вчителями природничо-математичних дисциплін проведено:
  • -         Інтернет-урок «Стандартний вигляд числа»;
  • -         Майстер клас із виготовлення географічної карти зі смаком кави;
  • -         Проведено фестиваль презентацій дитячих ідей;
  • -         Найкращим, найбажанішим для випускників став урок-свято «Прощання з математикою»;
  • -         Цікавим був відкритий короткометражний захід «День народження числа Пі»;
  • -         Хімія в казках «Пригоди Шерлока Холмса»;
  • -         Щорічне свято «День птахів».

АЛЛА АНАТОЛІЇВНА Тріумфальними можна вважати такі заходи вчителів МК гуманітарних дисциплін:
  • -         Виховний захід «Вишиванка на подіумі»
  • -         До міжнародного дня рідної мови інтелектуальна гра «Що? Де? Коли?»
  • -         Зустрічі з іноземцями
  • -         Зустрічі з талантами Білої Церкви Гутник Вірою та Савчук Людмилою
  • -         Майстер-класи з декупажу, скрайбукінгу
  • -         Відкритий виховний захід до 200-річчя Т.Г. Шевченка
  • -         Щорічне свято української писемності 9 листопада

ОЛЕНА СЕРГІЇВНА  Вчитель – це людина і в кожного є своє особисте життя, свої власні проблеми, які ми дружно намагаємось вирішити. Ми разом радіємо, разом сумуємо. Давайте нагадаємо дещо…
Олена Володимирівна Черненко вдруге стала мамою, у неї синочок знову, а Наталія Олегівна Мінігалієва народила ще одну лапочку-дочку.
АЛЛА АНАТОЛІЇВНА У навчальній частині з’явився постійний чоловік, методист з навчальної частини Стешин Василь Костянтинович, він тільки для нас, вчителів, а ви Володимир Матвійович для всіх.

АЛЛА АНАТОЛІЇВНА Наше завдання не тільки розповсюджувати щось, а й стримувати (технології)  Всі три роки ми намагаємося впроваджувати у нашу роботу найсучасніші форми, методи, методики, технології педагогічно діяльності. Намагаємося бути креативними, інноваційними і звичайно компетентними у різних напрямках
ОЛЕНА СЕРГІЇВНА Так, я погоджуюсь. Цей рік можна вважати особливо технологічно насиченим. Сучасні діти вимагають від нас, вчителів, втілення нових технологій. І це так, вони «продвинуті», вибачте за сленг. У нашому колективі першопрохідцем у галузі технологій є Жихарєва Тетяна Василівна, яка є ункгенератором нових ідей в ліцеї, вікіпедією нових термінів: вебквест, майстер-клас, хмарні технології, скрайбінг, стратегема, вебпрезі, вебінари.

АЛЛА АНАТОЛІЇВНА Але ми, вчителі точних наук, володіємо українською мовою, проте постійно наповнюємо свій запас іншомовними сучасними термінами, щоб бути в темі як кажуть ліцеїсти. Якось я прочитала заголовок  «Думки танцюють». Чомусь в асоціації промайнуло цей  колорит, оригінальність  посібників що перед Вами. Це краса не тільки на обкладинці але і в наповненні.
ОЛЕНА СЕРГІЇВНА Науково-технічний прогрес сягнув нашої роботи. Альтернативою друкованим посібникам є презентація їх в сучасному електронному вигляді. Тут  є все, що потрібно сучасному вчителю і сучасному учню для вивчення точних дисциплін. Це інтерактивність, сучасність, новизна і несподіваність. До речі лідером по друкованим публікаціям є Скоропадська Світлана Олексіївна на її рахунку    публікацій у фахових виданнях.
АЛЛА АНАТОЛІЇВНА Як говорила Коко Шанель: «Не псуйте перше враження, бо другого шансу у Вас не буде!» . Це я маю на увазі Курманчук Олену Степанівну – це про неї - мистець поетичного слова, перетворює свої виступи у поезію. Цього року разом з Фіялко Оленою Петрівною вони зробили яскравий спільний  творчий звіт. Та і їх майстер-класи також були на висоті.
ОЛЕНА СЕРГІЇВНА  Скоропадська Світлана Олексіївна – постійний дослідник про що говорять її інноваційні проекти: Про що розповідають ремесла, вирощуємо кристали, пригоди Шерлоком Холмса та інше. А ще вона дуже творча людина. Пише сценарії не тільки на хімічні теми, але і її почерк чується на загальноліцейських святах. Вона і співає.
АЛЛА АНАТОЛІЇВНА  На мою думку  Мельник Олена Анатоліївна  - є не менш творчою, якщо пригадати її творчий звіт, виступ на семінарі «Лабораторія сучасного уроку» .
ОЛЕНА СЕРГІЇВНА  В цьому році атестувалися Волик Галина Павлівна та Пушка Софія Іванівна. Їхнього досвіду роботи вистачить на всю навчальну частину. Це вони закладали в нас колись юних ази педагогіки. Сьогодні вони не змінюють  традицій: день космонавтики, день боротьби зі СНІДом,  та інше… А ще мильна фабрика та штучний сніг.
АЛЛА АНАТОЛІЇВНА Дві Ірини - Ірина Іванівна та Ірина Василівна, які поступово вливаються в наш колектив, гармонійно його доповнюють. Ірина  Василівна на уроках розвиває в дитячих серцях    почуттям патріотизму, любов  до свого народу ,повагу  до національних традицій, Ірина Іванівна – ще тільки вчиться створювати комфортний клімат на своїх уроках, але на мій погляд вдало.
ОЛЕНА СЕРГІЇВНА   Але все в житті починається з малого. Тож увага на екран

АЛЛА АНАТОЛІЇВНА про результативність нашої роботи можна говорити довго, але краще побачити.  ПРОПОНУЄМО ІДЕАЛЬНЕ РІШЕННЯ ПРОБЛЕМИ, ЯК ОРГАНІЗУВАТИ МЕТОДИЧНУ РОБОТУ У ЗАКЛАДІ.  Презентуємо новий ресурс, у якому відображені всі наші здобутки, інновації, цілісність методичної роботи та підсумок 3-ї роботи над методичною проблемою. «Абетка методичної діяльності».
                                                                МЕТОДИЧНА АБЕТКА
ОЛЕНА СЕРГІЇВНА   І найцікавіше – рейтинг, який розкриває результати роботи кожного вчителя: науково-методичної діяльності, навчальної, позакласної. Це дозволяє кожному вчителеві визначити шляхи подальшого вдосконалення результативності своєї праці і є мотивацією у роботі.
АЛЛА АНАТОЛІЇВНА  Ми також  сьогодні пропонуємо нову форму оцінки діяльності педагога «Спільний рейтинг діяльності МК навчальної служби» за 12 бальною шкалою .
АЛЛА АНАТОЛІЇВНА  Ми також  сьогодні пропонуємо нову форму оцінки діяльності педагога «Спільний рейтинг діяльності МК навчальної служби» за 12 бальною шкалою .
Вчителі: (по черзі)
- реалізують та модернізують  зміст, форми і методи та засоби   навчально-виховного процесу з огляду на нові завдання, що стоять перед  освітою    на 10 балів
-  розробляють принципово нові підходи до навчання, виховання, розвитку    учнів  на 8 балів
- мають  досвід створення заохочувальної дитячої  творчості з  формування стану  розкутості й оригінальності думки  на 12 балів
- роблять постійний самоаналіз і самооцінку праці з метою визначення здатності швидко пов'язувати нові знання з уже набутими, вчасно позбуватися упереджень,
 -   чи наявна внутрішня духовна потреба у перебудові процесу навчання   та власного ставлення до змін в планах  педагога    10 балів
- займаються дослідницькою діяльністю і творчим узагальненням своєї   роботи, чи вміє пристосуватись до нововведень, не шкодувати зусиль  і додаткового часу на   перенавчання,  діяти відповідно до нової ситуації  10 балів
-  втілюють   в  практику роботи  принципи  педагогіки співробітництва 11 балів
- можуть обґрунтувати науково-доказово вибір дій в конкретній педагогічній ситуації  9 балів
- володіють формами і методами управління та організації навчально-      виховної діяльності учнів з метою розвитку їх потенційних можливостей,      уміння спонукати дітей до стану  інтелектуального напруження на 9 балів
-  проявляють гнучкість у виборі оптимального управлінського рішення        у нестандартних ситуаціях  на 10 балів
- вміють брати на себе відповідальність у вирішенні складних педагогічних  проблем  на 8 балів
-  спроможні оригінально конструювати навчально-виховний процес на 12 балів
- люблять свою роботу, прагнуть кожній дитині дати знання, переживають за дитячі невдачі,  проявляють увагу і чуйність,  тобто у більшості вчителів  на 11 балів
Загалом 10 балів. Тобто   рівень ставлення до праці  можна визначити як достатній, прийнятний, задовільний, визначальний.
АЛЛА АНАТОЛІЇВНА Тож на що  спрямована наша діяльність? Звичайно на досягнення головної мети вчителя – навчаємося та робимо для якісного навчання учнів.  
На одному із засідань МК  Олена Анатоліївна запропонувала рецепт сучасного уроку для наших вчителів. Тож увага на екран

ОЛЕНА СЕРГІЇВНА      На завершення про плани на майбутнє. Щоб досягти успіху в будь-якій справі, необхідно мати стратегію, яка приведе до позитивної цілі. Для досягнення високого рівня в сучасних умовах необхідний винахідливий, мудрий план – стратагема.
АЛЛА АНАТОЛІЇВНА Стратагема – це позитивний досвід минулого, загальний приклад, це вміння досягати успіху завдяки добре  продуманому плану. Тож на наступні три роки ми визначили основні положення загальної  стратегеми двох  МК  
(по черзі)
1. Головним у нашому педагогічному колективі ліцею є позитивна атмосфера, емоційний комфорт кожного вчителя.
2. Важливо думати не про те, ким дитина буде, а про те, ким вона є зараз.
3. Освіта в нас зосереджується на дитині, а не на академічних знаннях.
4. Заохочуємо таку якість у вчителів, як унікальність, що власне і буде
приваблювати дітей.
5. Затвердити власний виховний орієнтир ліцейських традицій, який
допоможе дітям ставати кращими духовно і фізично.
6. Формувати культуру прийняття рішень на основі моніторингу навчально-виховного процесу на глибокому знанні особливостей кожного учня.
7. Спрямовувати діяльність ліцею на співпрацю, уміння жити і працювати з тими, хто поруч.

  
ОЛЕНА СЕРГІЇВНА    Алла Анатоліївна.  Що Ви побажаєте МК гуманітарних дисциплін?
АЛЛА АНАТОЛІЇВНА  Якщо у вас є яблуко і у мене є яблуко і якщо ми ними обміняємось, то у вас і у мене залишиться по одному яблуку. А якщо у вас є ідея, і ми обміняємось ідеями, то у кожного з нас буде по дві ідеї. Я бажаю вам як можна більше сміливих ідей!
ОЛЕНА СЕРГІЇВНА таким ми побачили наш звіт. Детальніше ви можете з ним ознайомитися на сайті.