ТВОРЧА ЛАБОРАТОРІЯ

ТВОРЧИЙ ЕКСПЕРИМЕНТ №1
Учасники проектно-експериментальної діяльності: вчитель математики Усова Алла Анатоліївна, вчитель інформатики Жихарєва Тетяна Василівна, ліцеїсти ІІІ-ІУ курсів.
«Цікавий світ стереометрії»
«Деякі люди, коли бачать речі такими, якими вони є, питають: «Чому так?» Я бачу речі такими, якими вони ніколи не були, і питаю «Чому б і ні?»
Англійський драматург Бернард Шоу
Визначення проблеми та задач дослідження
Одне із найважливіших завдань курсу стереометрії – прищепити ліцеїстам уміння самостійно поповнювати знання, орієнтуватися в стрімкому потоці інформації. Це можливо, якщо давати учням не просту схему знань, а їх свідоме розуміння та бачення в природі та в тих предметах що нас оточують. Проблема формування основних, базових понять завжди була і буде актуальною, адже від цього залежить рівень засвоєння  нових знань, а також інтерес до предмета.
Специфіка курсу стереометрії полягає в тому, що матеріал кожного уроку логічно пов’язаний з раніше вивченим в курсі планіметрії,  що значно віддалені в часі, один від  одного.
Важливим моментом у вивченні стереометрії є процес закладення основних понять, їх бачення, спостереження, та усвідомлення. Тому виникла проблема як створити цей процес більш цікавим, простим, доступнішим, активним.
ТВОРЧИЙ ЕКСПЕРИМЕНТ №2
Учасники проектно-експериментальної діяльності: вчитель фізики Пушка Софія Іванівна, вчитель інформатики Жихарєва Тетяна Василівна, ліцеїсти ІІІ-ІУ курсів.
Творчість учнів - є мета, якої намагається досягти кожний вчитель. Тому опорні конспекти, які виконані учнями з використанням фломастерів, олівців та фарб стають невід’ємною частиною уроку при викладанні тієї чи іншої теми  з фізики. Однако, кожен талант ліцеїста знаходить своє застосування.
Проект
Учнівський опорний конспект з фізики у вигляді інтерактивної анімаційної графіки, створеної за допомогою програмного продукту Macromedia Flesh MX 2004 
ТВОРЧИЙ ЕКСПЕРИМЕНТ №3              
Інформаційний   МАРАФОН
Анотація до творчої роботи
Пропонується творча робота, яка майже 3 роки проходить апробацію в стінах нашого закладу. 7 лютого у Всесвітній день Безпечного Інтернету, традиційно, в ліцеї проходить інформаційний марафон. Майже 6 годин, безперервно вчитель інформатики показує та розповідає про основні аспекти цієї проблеми. Намагається знаходити необхідні слова, наводити приклади, факти, для розкриття проблематики та необхідності розуміння небезпечного ставлення користувачів до Інтернету.
Перша спроба відбулася у 2010.  Саме інтерактивна дошка стала необхідним інструментом для проведення марафону. Вчитель не тільки писав, акцентував, демонстрував слайди, але був створений телеміст з кабінетом фізики та української мови, під час якого  в онлайн-режимі ліцеїсти різних груп  мали можливість обговорити цікаві питання з проблематики цієї теми.
Друга спроба відбулася у 2011 році. Основний акцент був зроблений на візуалізацію запропонованого матеріалу. Скориставшись інтернет-ресурсами, був розроблений інтерактивний проект, який супроводжувався динамічними посиланнями, інтерактивними елементами та досить великою кількістю спеціально підібраних відео сюжетів. Подібна форма проведення нікого не залишала байдужими. У 2012 році цей проект вже набув статус традиційного 
Тому пропоную супровід вчителя, розроблений за допомогою програмного забезпечення.

ДОДАТКИ

Ліцейський Веб-квест 
Створюємо власні електронні посібники  
Розпочався у 2013 році.

Має наметі створення електронного навчально-методичного забезпечення з різних предметів та сфер діяльності. 

Коротка довідка:   Електронний підручник – це продукт освітнього характеру, відмінність якого від традиційного підручника в тому, що переглянути його можна тільки за допомогою комп'ютера. Електронний підручник так само, як і звичайний, відповідає всім потрібним навчальним програмам.
Результати: Електронний посібник "ПРАВБОЛА" з математики. 2013 р.
Автори: вчитель математики Усова А.А., вчитель інформатики та математики Жихарєва Т.В.




Навчально-інформаційний проект "Крок у невідомість"
 Розпочався у 2013 році
Коротка довідка:

Пригадаємо, що польоти в космос давня мрія людини. Всі наші батьки пам'ятають, як у дитинстві кожен з них хотів стати космонавтом. Але сьогодні підлітки здійснюють віртуальні космічні подорожі і зовсім не мріють стати реальними космічними пілотами. Ми спробували  з’ясувати чому і,  зазирнувши на крок у невідомість,  дізнатися, що саме може об’єднувати спорт і космос.Творча група ліцеїстів ІУ  під керівництвом вчителя фізики та астрономії Пушки Софії Іванівни, обравши історичну персону, зірку свого часу, героя радянського союзу – Поповича Павла Романовича,  вирішила дізнатися, чому ця людина захоплювалася зоряним небом, як він став першим космонавтом України,  яку роль спорт зіграв у виборі саме цієї професії і які пріоритети він визначав  головними у своєму житті.
Працюючи над проектом,  вони здійснили краєзнавчу подорож «Шануємо пам'ять героя космосу», матеріали якої розмістили  на веб-ресурсі.
Але головним підсумком роботи над проектом став, зроблений ліцеїстами висновок про те, що немає меж для досягнення поставленої мети, як немає кордонів у космосі,  що кожна людина може стати успішною завдяки мрії, навчанню, спорту, розвитку та творчості.
І, головне, завдяки дослідженню змогли зрозуміти, якими насправді повинні бути пріоритети сучасної молодої людини для подальшого життя.

Ми сподіваємося, що цей Інтернет-проект буде для вас цікавим та пізнавальним. Тому запрошуємо здійснити подорож по сторінках нашого ресурсу. 
КРОК у НЕВІДОМІСТЬ 

 

Ліцейський проект  "Фестиваль комп'ютерних презентацій року"
Розпочався у 2009 році
Коротка довідка:
Наприкінці навчального року вже стало традиційним проведення ліцейського фестивалю «Комп’ютерних презентацій року».  Чому саме презентації? Майже кожний відкритий захід в ліцеї проходить в супроводі мультимедійних засобів. Це і відкриті уроки, виховні години, конкурси, фестивалі, семінари, педагогічні ради  і просто звичайні уроки. Разом з вчителями, вихователями роблять ці презентаційні матеріали і ліцеїсти, які у напруженому графіку тренувань, змагань, навчання знаходять час для реалізації власних творчих здібностей. І результат їх діяльності з кожним роком стає більш вагомим.
Майже кожний вчитель та вихователь ліцею у своєму методичному арсеналі має презентаційні продукти. Наприклад вчитель біології  Волик Галина Павлівна сьогодні має до кожного уроку презентаційний матеріал, з якого майже 75% створено ліцеїстами;  Скоропадська Світлана Олексіївна неодноразово разом з ліцеїстами  презентувала цікаві навчальні проекти;  Мельник Олена Анатоліївна у методичному забезпеченні навчального предмета має близько 20 різноманітних учнівських презентаційних роботи з теми «Т.Г. Шевченко - письменник, людина, видатний діяч країни»; Олена Сергіївна Корнійчук разом з ліцеїстами оформлює методичні надбання з предмету світова література у вигляді презентацій до уроків;  Усова Алла Анатоліївна кожний урок починає з мультимедійного математичного диктанту. Різноманіття комп’ютерної творчості ліцеїстів можна побачити під час проведення загальноліцейських конкурсів «Королева ліцею», «Містер ліцею», де ліцеїсти, представляючи  себе, за допомогою комп’ютерних програм готують креативні ролики, презентації.