Інноваційна діяльність в закладі

Одвічні питання: як створити школу, в якій живе і править  радість, в якій кожна хвилина дає учневі нове пізнання себе і світу? Як повинен працювати вчитель, щоб діти навчилися відчувати довкілля, зберігати яскраву уяву і віру в свої сили, щоб нове покоління росло творчим, вільним, відкритим?
      Шалва Олександрович Амонашвілі у своїй книзі «Чому нам не прожити життя героями духу висуває гіпотезу походження слів «Учитель» і «Учень».За його глибоким переконанням суть цих понять полягає в їх єдиному зерні – уч, де у – початок санскритського слова «ура», що означає  Вогонь, Світло, Життя, Любов, Бог, а ч – треба розуміти як початок слова чоло. Звідси учитель-Дух , який творить, випромінює і дарує Світло, Життя, Любов, Мудрість, Знання.. І справді, «вчителю  треба ввібрати море світла, щоб дати іскорку учневі», тому «педагогічним працівником - повинна бути особа з високими моральними якостями, яка має відповідну педагогічну освіту, належний рівень професійної підготовки, здійснює педагогічну діяльність, забезпечує результативність та якість своєї роботи, фізичний і психічний стан здоров’я, який дозволяє виконувати професійні обов’язки в навчальних закладах системи загальної середньої освіти» (із Закону України «Про загальну середню освіту»).
       Саме тому увага до інновацій , експерименту,  творчого пошуку – це кредо нашого ліцею.

 
         Вчителі прагнуть створити в ліцеї атмосферу, в якій кожна  дитина відчуває себе особистістю, може реалізувати власний потенціал, стати повноцінним членом суспільства.
         Система освіти в ліцеї забезпечує учням якісну освіту з урахуванням індивідуальних особливостей і здібностей, батькам – упевненість за долю їхніх дітей, а працівникам освіти - гідні умови праці і життя, умови для професійного росту,  самореалізації.
    Вирішення завдань модернізації освіти спонукає нас до потреб впровадження педагогічних і психолого-педагогічних інноваційних технологій, орієнтованих на особистість учня.
       У практику ліцею активно ввійшли :
·        проектні технології, які забезпечили інтеграцію різнопредметних знань і вмінь із різних видів діяльності;
·        особистісно зорієнтовані технології;
·        ігрові технології, що формують навики розв’язування творчих завдань на основі альтернативних варіантів;
·  тренінгові технології, спрямовані на розвиток творчого мислення , комунікативної психологічної  компетентності;
·        інформаційні технології.
       Працюючи над упровадженням нових технологій навчання, вчителі розглянули на засіданнях методичних комісій рекомендації з найактуальніших проблем оновлення шкільної освіти. З метою належного опрацювання  інноваційних  технологій у структуру методичної роботи, ввели нові її форми у власну діяльність на уроці.  Зокрема, ми спробували свої сили у всеукраїнському конкурсі вчителів-новаторів.
Теми, над якими працюють вчителі, пов’язані з освоєнням інформаційно- комунікаційних технологій в освітній діяльності,  з формування стійкої якості знань учнів.
Вчителі методичних комісій розробили практичні рекомендації щодо впровадження на уроці інформаційних технологій,  підготували практичний матеріал та серію уроків на цю тематику.
            Життя ставить перед нами нові завдання, вирішити які неможливо, працюючи по-старому, без розробки та впроваджень будь-яких конкретних нововведень. Інноваційна діяльність ліцею – це не тільки віяння часу, це життєва необхідність для виживання і тим більше  для розвитку структури освіти в цілому.
       Методична тема ліцею «Підвищення ефективності навчально-виховного та спортивного процесів як запорука розумового і фізичного розвитку ліцеїстів». За останні 5 років наш заклад перейшов з режиму функціонування в режим розвитку.
      Упродовж кількох років наш педагогічний колектив працює над пошуком і впровадженням інноваційних навчально-виховних технологій, акцентуючи увагу на творчості та розвитку особистості.
      Диференційований підхід до навчання створює сприятливі умови для вирішення нових стратегічних завдань. Стратегічною  перспективою в розвитку нашого закладу стала можливість надання молоді  якісної освіти для повної свободи у виборі подальшої професії та вищого навчального закладу.
Створення в нашому закладі нового освітнього середовища сприяло формуванню інноваційної діяльності педколективу, вдосконаленню методичного забезпечення навчального процесу, систематизації інформаційно-аналітичного матеріалу.
В основу організації навчально-виховного процесу ліцею було покладено діяльністний підхід до реалізації співвідношення традиційних і нових прийомів та методів роботи, які позитивно вплинули на розвиток творчих здібностей учнів, сприяли формуванню фахової майстерності педагогів.
       Таким чином, інноваційна діяльність нашого закладу – це прорив до нової школи, де немає місця для бездуховності і відчуження.  Ми зрозуміли, що наше майбутнє полягає у перетворенні ліцею в центр всебічного і гармонійного розвитку спортивно обдарованих дітей, формування насправді вільної, творчо розвиненої особистості.
      Ми вважаємо, що коли у вчителя промайнула думка: «Досить вчитися. Навчився вже навіки», йому треба замислитись про зміну роботи.  
Учитель – це той же вчений, який все своє життя веде пошуки найдосконаліших методів проектування доль людських. Вчителі ліцею пишаються тим, що мають учнів, які у своїх досягненнях перевершують своїх вчителів. Ми впевнені, що пошуки стратегій, а саме цьому  вчимо дітей, були не останнім засобом у досягненні їхньої мети.